Acht argumenten voor Interne Social Media

Posted: January 24th, 2011 | Filed under: Inspiratie!, Links | Tags: |

Rapid Circle heeft onderzoek gedaan naar  argumenten van Managers voor interne sociale media. Een bericht hierover is te vinden op de websites van o.a.  Dutchcowboys of  Rapid Circle.

De resultaten zijn te zien in een Infografic, zoals hiernaast is weergegeven. (Zie hier de grote weergave van de infografic.) Hierin zijn de belangrijkste argumenten, bevindingen, functies en platformen beschreven.
Zoals Wilco Turnhout van Rapid Circle het beschrijft:
Steeds meer organisaties ervaren de voordelen van interne social media. Soms doordat de organisatie dat zelf heeft geïnitieerd, soms doordat werknemers webbased tools hebben ‘aangemaakt’. Steeds meer organisaties kiezen ervoor om deze tools in eigen beheer te nemen, zodat het integreert met andere vormen van communicatie, kennis management en samenwerken. De uiteindelijke doelen van Interne Social Media zijn onder andere: verbinden van mensen, vindbaar maken van informele kennis en expertise, een cultuur kweken van elkaar helpen en kennis delen en het stimuleren van delen van ervaringen en ideeën.
Bookmark and Share



Leave a Reply