Op LinkedIn, Facebook en Twitter stelde ik de vraag:

Wat roept de term #kennismanagement bij jou op?
Wat is het eerste dat bij je opkomt als je dit begrip hoort?
(Een los woord, een beeld, bepaalde associaties, ervaringen >
alle input is meer dan welkom. Ik ben blij met alles)
Dank! #dtv

Dat heb ik geweten. Meer dan 140 reacties. En ze stromen nog steeds binnen.

De vraag maakte duidelijk iets los.
Er zijn mensen die vinden dat het bovenaan de agenda hoort van elke organisatie waar mensen en kennis het succes bepalen. Maar ook reacties van mensen die het zien als een hype die zijn tijd heeft gehad of bij wie de term vooral vraagtekens oproept. Ook ontving ik lange en persoonlijke mails met ervaringen, gedachten en frustraties.

Naast al het mogelijke moois, zet ik het maar even op scherp.
Het is duidelijk:
kennismanagement heeft meer kapot gemaakt dan ons lief is.

En daarom: een pleidooi tegen kennismanagement.

Je kunt het artikel hier lezen (PDF): Kennismanagement? Niet doen!
3 redenen om er niet aan te beginnen. Of ermee te stoppen.

Sharing is caring: