Er gaat nogal eens wat mis bij het inzetten van kennismanagement oplossingen.
Hoe komt dat? In welke valkuilen stappen we?
Maar vooral: wat kun je eraan doen?
Leer het in deze masterclass ’10 lessons learned’.
Er zijn vele zaken die ‘mis kunnen gaan’ bij het inzetten van kennismanagement oplossingen.
Denk bijvoor aan (ICT) oplossingen die niet werken in de praktijk; die niet of nauwelijks gebruikt worden of waarmee probleem helemaal niet blijkt opgelost.
Of denk aan de weg naar de oplossingen toe die niet altijd succesvol verloopt. We zien bijvoorbeeld projecten die meer tijd en geld kosten dan van te voren bedacht, of waarbij het moeilijk blijkt om mensen te overtuigen van het nut en de waarde. Vaak ook nog gepaard met frustratie en onbegrip tussen verschillende disciplines of afdelingen.
In deze Masterclass deelt Daphne Depassé haar kennis over de ‘do’s & dont’s’ en geeft concrete tips waar je meteen mee aan de slag kunt.
Leer van de fouten van anderen tijdens deze “10 lessons learned” en ontdek hoe je komt tot succesvolle kennismanagement oplossingen op het gebied van technologie, organisatie en mensen.
Uiteraard kan deze masterclass helemaal naar wens worden ingericht: passend bij het doel en de deelnemers en desgewenst met behandeling van een eigen actueel vraagstuk.
Belangrijke uitgangspunten in alle workshops en masterclasses: inspireren en aanzetten tot nadenken en actie. Geen PowerPoint presentaties met lange teksten, maar veel beeldmateriaal, korte verhalen en met een grote voorkeur voor interactie en directe toepasbaarheid.
Deelnemers aan eerdere masterclasses gaven gemiddeld een 8,5. Recensies zijn op deze pagina te vinden.
Een greep uit de tweets over een ‘lessons learned’ presentatie op het KIP congres (Kennis in Praktijk), 27 september 2012, WTC Rotterdam: