Podcasts

Podcasts (advies|uitvoering) in opdracht

Podcasts worden steeds populairder. Helemaal nu, in onze tijden van Corona, zijn podcasts een fijn alternatief naast het alom aanwezige beeldscherm.

Hieronder een aantal mogelijkheden voor het zakelijk en persoonlijk inzetten van podcasts.

Ik verzorg – met plezier – advies over het zelf creëren van podcasts, ik begeleid het ontwerp- en creatie proces en desgewenst host ik en maak ik ze ook voor je.

Hoe dan?

Zakelijke podcasts

Ook zakelijk blijft de populariteit stijgen. De mogelijkheden zijn oneindig. Bijvoorbeeld een podcast(serie) als:

Marketing/promotiemiddel

Intern communicatiemiddel | Kennisoverdracht
Bijvoorbeeld:

  • Interne nieuwsverspreiding
  • Nieuwe medewerkers > onboarding
  • Vertrekkende medewerkers > overdracht kennisverlies
  • Cultuurversterking, verbinding
  • Vakinhoudelijke podcasts voor persoonlijke ontwikkeling

Teaser voor bijeenkomsten, events, boeklanceringen.

Presentatie onderzoeksrapporten, boeken, jaarverslagen.

Inspirerend alternatief voor keynotes, lezingen en presentaties.
NB. Voor podcasts over kennismanagement > Lees meer…

Opdrachtgevers

Opdrachtgevers zijn o.a.: BNR, Vodafone Business (branded), STOWA, Waterschap Drents Overijsselse Delta, de Rechtspraak, VOGIN, TriamFloat. De meeste podcasts die ik in opdracht heb gemaakt zijn niet openbaar. Een aantal voorbeelden van openbare op maat gemaakte podcasts zijn hier te beluisteren.

Persoonlijk

Een eigen [In gesprek met] podcast.

  • Jouw eigen verhaal. Ik vraag, jij praat, het verhaal ontstaat vanzelf. Wat mensen over jou zouden moeten weten, wat je wil vertellen.
  • Verhalen van anderen; van mensen (bijvoorbeeld familie, vrienden) van wie je het verhaal zou willen horen en vastleggen. Gesprekken die zelf lastig te voeren zijn. Bijvoorbeeld als document/nalatenschap.

PS. Dit kan ook in de vorm van een boek, zie ghostwriting

Mijn openbare podcast series

Gratis adviesgesprek

Zit je er ook over te denken om podcasts te (laten) creëren, maar weet je niet goed wat je kunt  doen, wat de zijn mogelijkheden zijn en wat komt er zoal bij komt kijken?

Meld je dan nu aan voor een gratis (online) advies gesprek. Stuur een e-mail en we maken een afspraak. Ik geef er max. 1 per week. Zolang de voorraad (lees: tijd en zin) strekt;)

Podcast feitjes

Podcasts worden steeds populairder. Inmiddels luistert bijna de helft van alle Nederlanders (47%) podcasts.*

Een mooi intiem medium waarmee de inhoud op een andere manier mensen bereikt.  Met meer diepgang en variatie.

Luisteren kan op elk moment, op elke plaats. In de trein, de auto, tijdens het koken, wandelen; het kan altijd en overal.

Geschikt om luisteraars te informeren, te inspireren, te overtuigen (mening of gedrag beïnvloeden) of te activeren (aanzetten tot actie).

*Volgens de Markteffect Podcast Monitor – nov 2020