Voor professionals of teams die bezig gaan of zijn met een (complex) project op het gebied van kennis- of informatiemanagement.
Zijn er knelpunten op het gebied van kennis of informatie waar een oplossing voor gecreëerd moet worden? (bijvoorbeeld een van deze 30 meest voorkomende knelpunten binnen organisaties?)
Of moet er ‘iets’ gebeuren in de organisatie op het gebied van beleid, ICT, sociale media, cultuur, samenwerking, processen, diensten, …?
En is het ook nog lastig om dit zonder hulp ‘van buiten’ op te lossen, maar zijn er te veel nadelen verbonden aan externe inhuur?
Dan is dit programma ideaal.
Dit programma is uitermate geschikt in de volgende situaties:
- bij de start van een nieuw ‘project’: er is nu een oplossing nodig voor een bepaald vraagstuk/probleem
- er wordt al gewerkt aan de oplossing van een bepaald probleem, maar dat ‘project’ loopt niet lekker of zit vast
- er ligt al een plan of uitgewerkte oplossing of plan, maar het lukt niet om dit gerealiseerd te krijgen
- er is al een oplossing ontwikkeld, maar deze blijkt in de praktijk niet goed te werken
Waarom Plan B
Dat is waarom Plan B is ontwikkeld. De manieren waarop we vraagstukken/projecten aanpakken zijn vaak niet meer toereikend.
Alles is veranderd: de manier waarop we samen leven, communiceren en werken. En de komende decennia zal de digitalisering alleen maar toenemen.
We kunnen niet langer blijven doen wat we altijd al deden. De wereld is veranderd, maar onze manier van denken en werken nog niet (een samenvatting over Plan B is hier te vinden – NL versie)
“Het is lastig om mensen mee te krijgen en te overtuigen van waarde, nut en noodzaak”
“We blijven in het zelfde cirkeltje draaien en komen niet verder dan kleine verbeteringen”
“Plannen voor nieuwe ideeën en mogelijkheden blijven liggen en worden niet uitgevoerd”
“Er is frustratie en miscommunicatie in de samenwerking tussen verschillende disciplines of afdelingen”
“Projecten mislukken (meer tijd, meer geld, het resultaat voldoet niet aan de verwachtingen)”
“Mijn organisatie loopt achter, in vergelijking met ‘de buitenwereld”
Het Programma
Inzicht, inspiratie en praktische handvatten om zelf direct in de praktijk toe te passen. En met praktijkvoorbeelden om te leren van de ervaringen (de valkuilen, succesfactoren en best practises) van andere organisaties.
Tijdens het programma worden in 7 dagdelen de 6+1 fasen van Plan B doorlopen.
Bij elke bijeenkomst wordt een fase uitgewerkt, met behulp van de Plan B tools.
Tussen de bijeenkomsten in, gaan de deelnemers zelf in de praktijk aan de slag.
Handboeken Plan B
Overview
PS. Deelnemers aan Plan B masterclasses en ’the journey’ gaven gemiddeld een 8,5.
Recensies kun je op deze pagina vinden.