Podcasts

Podcasts. Over kennis.
Voor organisaties.
Op aanvraag. Op maat.

Als inspirerend alternatief voor (online) presentaties en lezingen.

 

Ik en radiomaken

Ik raakte bevlogen van radiomaken toen ik – maar liefst een heel uur – te gast was in het radio programma van People Power, live uitgezonden op New Business Radio. Dat wil ik ook! Ik ging op les en leerde ontwerpen, opnemen, monteren. En bouwde een fijne database op met muziek en geluidsfragmenten.

Na mijn eerste professionele podcast op aanvraag, wist ik: dit is het. Podcasts in plaats van keynotes op podia, in de schijnwerpers, volle zalen. Dat is nooit mijn hobby geweest. Maar mensen inspireren en vertellen over het fascinerende onderwerp kennis wél. Dat doe ik nu met deze podcasts; een mooi intiem medium waarmee de inhoud op een andere manier mensen bereikt. Love it.

Podcasts feitjes

In Nederland luisteren meer dan 5 miljoen mensen naar podcasts. Het wordt steeds populairder en is – helemaal in tijden van Corona – een fijn alternatief tussen alle webinars.

Luisteren kan op elk moment, op elke plaats. In de trein, de auto, tijdens het koken, wandelen; het kan altijd en overal.

Geschikt om luisteraars te laten leren, te overtuigen (mening of gedrag beïnvloeden) of te activeren (aanzetten tot actie).

Zonder de invloeden van volle zalen en anderen kan er meer echt met aandacht geluisterd worden. En het kan ook nog eens teruggeluisterd worden.

over kennis gesproken

over kennis gesproken

Hoe het werkt

  • Een podcast aanvragen kun je vergelijken met het aanvragen van een ‘normale’ presentatie. In een briefing vertel je wat je wensen zijn (er zijn vele mogelijkheden*) en we bespreken wat je wilt bereiken. (Wat zou de luisteraar na het luisteren van de podcast precies weten, kunnen, vinden/voelen of gaan doen?)
  • Ik maak een prijsopgave.
  • Na akkoord ga ik aan de slag.
  • Je ontvangt de podcast (in MP3, WAVE, AAC of AIFF formaat, hoge kwaliteit)
  • De podcast is jouw product. Je kunt het op elk gewenst moment opnieuw weer inzetten om de boodschap onder de aandacht te brengen.

*Mogelijkheden

Er zijn vele mogelijkheden. Bijvoorbeeld:

  • Een eenmalige podcast van bijvoorbeeld 20-25 minuten.
  • Een serie korte(re) podcasts.
  • Of een podcast op basis van een quick scan voor kennisactivatie die vooraf in de organisatie wordt uitgezet.

Mail me en we bespreken hoe ook jij een op maat gemaakte podcast kunt ontvangen!